Surat Perpisahan Del Piero

Berikut isi surat Alessandro Del Piero seperti dikutip dari akun resmi facebook-nya:


Tidak ada yang bisa lebih baik dari ...
Dari delapan scudetto.
Dari promosi Serie B.
Dari satu Piala Italia (mari berharap kita bakal meraih untuk kedua kalinya).
Dari empat Piala Super Italia.
Dari satu Liga Champion.
Dari satu Piala Super Eropa.
Dari satu Piala Intercontinental.
Daripada mencetak gol melawan Fiorentina.
Daripada Gol a la Del Piero.
Daripada gol di Tokyo.
Dari air mata saya.
Dari gol di Bari.
Daripada gol back-heel voli saya di derby.
Daripada gol untuk Gianni Agnelli .
Dari lidah yang saya julurkan di pertandingan melawan Inter.
Daripada memberi assist untuk David Trezeguet.
Daripada 187 gol.
Daripada gol di Jerman.
Dari Berlin.
Daripada gol melawan Frosinone.
Dari gelar pencetak gol terbanyak di Serie B.
Dari gelar pencetak gol terbanyak di Serie A.
Daripada standing ovation di Bernabeu.
Dari 704 penampilan bersama hitam dan putih.
Dari 289 gol.
Dari tendangan bebas penentu scudetto.
Dari gol melawan Atalanta.
Daripada catatan apapun.
Daripada kostum nomor 10 dengan nama Del Piero.
Dari ban kapten.
Tidak ada yang lebih baik dari dukungan kalian semua selama 19 tahun.
Saya senang bahwa kalian telah tersenyum, bersorak, menangis, bernyanyi, berteriak untuk saya dan dengan saya.
Tidak ada warna yang lebih cerah bagi saya daripada hitam dan putih.
Kalian membuat mimpi saya menjadi kenyataan. Lebih dari hal lainnya, hari ini saya hanya ingin mengucapkan Terima Kasih.
Selalu ada di sisi kalian
Alessandro


Sumber : www.bolanews.com

0 comments:

Post a Comment